Biuro prasowe IMKER

Wiadomości i pliki dla mediów zainteresowanych naszą firmą i świadczonymi usługami.

Podczas gdy uwaga obserwatorów branży e-commerce skupia się na rywalizacji gigantów, takich Allegro, Temu i Shein, na zapleczu tego starcia coraz bardziej rosną marki skoncentrowane na sprzedaży własnych, unikalnych produktów. Jakie ścieżki obierają małe e-sklepy, by w znaleźć własną drogę do sukcesu?    W ciągu ponad 25 lat rozwoju branży e-commerce w Polsce, jej wartość […]

Człowiek przeciętnie spędza dziś ponad jedną czwartą doby w internecie. To dwie godziny więcej niż dekadę temu i niemal tyle, ile poświęcamy na pracę czy odpoczynek. Treści, które oglądamy w sieci, kształtują społeczeństwo, gospodarkę i politykę. W samym centrum tej zmiany stoją influencerzy, którzy w ciągu dziesięciu lat przeszli drogę od hobbystów do twórcoprzedsiębiorców i […]

Dekadę temu influencerzy w Polsce stanowili jeszcze niewielką, choć wyraźnie rozpoznawalną grupę. Ich działalność kojarzyła się raczej z zabawnymi filmikami na YouTubie niż z biznesem a zarabianie w sieci oznaczało najczęściej barter lub symboliczne honorarium. Po 10 lat istnienia Imker, firma wspierająca twórców w sprzedaży ich produktów, zarówno fizycznych, jak i cyfrowych, podsumowuje jak w […]

Choć o bestsellerze marzy niemal każdy autor, na rynku książki spełniają je nieliczni – a nawet wtedy twórcy rzadko mogą liczyć na sprawiedliwe wynagrodzenie. Spór o „Chłopki” Joanny Kuciel-Frydryszak pokazuje, że nawet bestseller nie gwarantuje sprawiedliwego wynagrodzenia – ale także, że autorzy mogą odzyskać kontrolę nad swoją twórczością. Wczoraj autorka i Wydawnictwo Marginesy poinformowali, że […]

Sztuczna inteligencja rozpędza sektor twórców internetowych – aż 71 proc. z nich używa jej regularnie, najczęściej do tworzenia treści i generowania pomysłów. Nowe dane z badania Imker Ekonomia twórców po polsku 2025 pokazują, jak AI rewolucjonizuje pracę w internecie. Twórcy internetowi regularnie sięgają po narzędzia, które ułatwiają im codzienną pracę. Największą popularnością cieszą się aplikacje […]

Raport Ekonomia Twórców po polsku 2025 przygotowany przez Imker i Influencers Live Wrocław pokazuje, że nie trzeba miliona obserwujących, by wydawać książki, tworzyć kursy i zbudować zaangażowaną społeczność. Można przez lata dorabiać wieczorami albo bez doświadczenia wskoczyć do internetu na głęboką wodę i pełen etat. Na jakie strategie stawiają polscy twórcy? Według danych Empemedia Polska, […]

Ponad połowa twórców internetowych zarabia na swojej działalności w sieci, dla co trzeciego to wyłączne źródło dochodów – wynika z najnowszego raportu “Ekonomia twórców 2025” przygotowanego przez Imker i Influencers Live Wrocław. Według danych Goldman Sachs wartość globalnej gospodarki twórców internetowych sięga już około 250 miliardów dolarów, a do 2027 roku ma się podwoić. Tworzenie […]

Rynek książki stawia przed autorami wiele wyzwań – choć ich praca stanowi fundament branży, to sukces komercyjny osiąga jedynie nieliczna grupa. W USA jedynie około 13 autorom w skali roku udaje się sprzedać ponad pół miliona egzemplarzy, podczas gdy większość tytułów nie przekracza progu opłacalności. W Polsce sytuacja  nie wygląda lepiej – nawet gdy książka […]

Królują na YouTubie i skupiają się na powiększaniu swojej społeczności, a działalność internetowa przynosi im znaczące dochody – wynika z analizy działalności twórców internetowych przygotowanej z okazji Dnia Mężczyzn przez firmę Imker.  Wśród nieco ponad 600 twórców internetowych, którzy wzięli udział w ankiecie Imker dot. ekonomii twórców i twórczyń w Polsce, zaledwie 26 proc. stanowią […]

Według danych Imker trend ekonomii twórców ciągle się rozwija. Coraz więcej influencerów wybiera zarabianie na własnych zasadach, rozwijając swoje marki i sprzedając powiązane z nimi produkty. W 2024 twórczynie i twórcy internetowi korzystający z oprogramowania Imker odnotowali ponad 570 tys. zamówień na łączną kwotę 102 mln zł. Powodzeniem ciągle cieszą się książki od sław z […]

Kontakt dla mediów:

Maria Wagner

Agencja Profeina

maria@profeina.pl